tradzikleczenieztys.pl

tradzikleczenieztys.pl

Dieta wysokobiałkowa – zasady i efekty jej stosowania

Białka znajdują się w wielu znanych produktów żywnościowych i pełnią rolę budulcową. Proteiny są niezbędne do budowania tkanki mięśniowej oraz przyspieszają metabolizm. Diety bazujące na produktach bogatych w białko są wykorzystywane najczęściej przez sportowców oraz pomagają pozbyć się tkanki tłuszczowej i nadprogramowych kilogramów.

Białka zmniejszają łaknienie – pod wpływem protein organizm wytwarza naturalne biomarkery odpowiadające za uczucie sytości. Małowartościowe, tłuste i słodkie produkty powodują chwilowe poczucie sytości, natomiast proteiny zaspokajają głód na dłuższy czas. Wiotczenie skóry po utracie nadmiaru kilogramów w przypadku poważnej otyłości może być problemem. W przypadku stosowania diety wysokobiałkowej problem ten jest ograniczony, ponieważ organizm nie zużywa białek budujących skórę i mięśnie.

Wysoka odporność i brak obrzęków

Zatrzymywanie wody w organizmie jest jedną z przeszkód w utracie masy ciała. Dieta wysokobiałkowa pozwala pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. Proteinowe produkty usuwają obrzęki, dlatego na początku stosowania diety tego typu można zaobserwować szybki spadek wagi. Jednocześnie będąc na diecie wysokobiałkowej można najeść się do syta. Organizm nie jest osłabiony, a odporność jest utrzymana na optymalnym poziomie. Podczas innych diet może dochodzić do zwiększenia podatności na infekcje.

Wysoki poziom energii

Białko zwiększa poziom energii i przeciwdziała uczuciu zmęczenia na diecie. Uczucie braku energii występujące w przebiegu niektórych diet zniechęca do ich dalszego stosowania i skłania do powrotu do dawnych nawyków żywieniowych.

Zróżnicowany jadłospis

Dieta wysokobiałkowa zakłada spożywanie głównie produktów bogatych w białko, ale nie tylko. Nie ma potrzeby wyeliminowania produktów niebędących mięsem, jajkami i rybami. Wręcz wskazane jest łączenie proteinowych produktów z owocami i warzywami. Do zalecanych produktów w diecie wysokobiałkowej należą m.in. pomidor, szpinak, rzodkiewka, ogórek, kapusta, por, szparagi i seler, sałata, zielona fasolka i papryka, bakłażan, cukinia, marchew i buraki.

Do produktów bogatych w proteiny należą natomiast jaja, chude mięso (np. cielęcina, wołowina, konina), drób, podroby, ryby, jajka, owoce morza, chude wędliny i chude produkty nabiałowe.
W czasie stosowania diety wysokobiałkowej należy natomiast wykluczyć spożywanie produktów, które są bogate w skrobię, w tym ziemniaki, kukurydzę, bób, ryż.

Efekty stosowania diety wysokobiałkowej

W ciągu 4 miesięcy stosowania diety wysokobiałkowej można schudnąć nawet 15 kg. Można również pozbyć się cellulitu wodnego i tłuszczowego. Produkty wysokobiałkowe przeciwdziałają odkładaniu się wody w organizmie i przyspieszają przemianę baterii prowadząc do zmniejszenia obwodu brzucha, ud i bioder.
Lista produktów zalecanych na diecie wysokobiałkowej

Osoby będące na diecie wysokobiałkowej powinny spożywać chude mięsa:

– mięso,
– wołowina,
– konina,
– cielęcina.

Powyższe mięsa można przyrządzić w wersji pieczonej bądź grillowanej. Warto wybierać części mięs z partii niezawierających tłuszczu. Należy też unikać dodawania do mięs tłuszczów i olejów. Jaja można przyrządzać na miękko, na twardo, jako jajka sadzone, w formie jajecznicy i omletu.
Jaja są bogate w pełnowartościowe białko, nie zawierają dużo kalorii i pomagają pozbyć się nadmiaru kilogramów.

Do wysokobiałkowego jadłospisu można włączyć również ryby chude i tłuste oraz drób – kurczaka i indyka. Lepiej unikać mięsa kaczki i gęsi, które są bogate w tłuszcz.
Na diecie wysokobiałkowej zalecane są również produkty nabiałowe – jogurty, serki i twarożki. Warto wybierać produkty zawierające jak najmniej tłuszczu.
Zalecane jest również spożywanie jak największej ilości wody, aby kuracja była przeprowadzona prawidłowo. Woda przyspiesza przemianę materii, co z kolei sprzyja odchudzaniu.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *